آموزش نحوه ی تنظیم کولرگازی یا اسپیلت روی حالت گرمایش

 • چگونه کولرگازی را روی گرما تنظیم کنیم؟

۱- کولر گازی اسپیلت باید خاموش باشد.

۲- اول باید کنترل را تنظیم کنید.

کنترل را از جلوی کولر گازی دور کنید و یا دستتان را جلوی چشمی کنترل بگیرید به طوری که وقتی کنترل را روشن میکنید دستگاه یا همان پنل داخلی اسپیلت روشن نشود.

۳- روی کنترل دکمه menu  دارد ولی در بعضی از کنترل ها دکمه menu ندارد که در این صورت هم مشکلی وجود ندارد و با فشار دادن دکمه ها متوجه تغییر در صفحه نمایش کنترل میشوید که نمادهایی مانند علامت برف،خورشید، قطره آب نمایش داده میشود و یا فلشی کوچک در صفحه نمایشگر کنترل با زدن دکمه menu  و یا هر دکمه دیگر شروع به تغییر کرده و روی گزینه های AUTO-COOL-DRY-HEAT-FAN  میرود.

با گذاشتن روی گزینه  HATE به معنای گرما و یا نماد خورشید، اسپیلت شما برروی حالت گرما تنظیم میشود و بعد از انجام این کار حال باید گرمای مورد نظر خود را تنظیم کنید.

برای این منظور با استفاده از دکمه TEMP (که بصورت فلشی بالا و پایین دارد) میبایست درجه را بالا برد

دمای ۳۰ درجه و یا ۲۸ گرمای مطبوعی به شما میدهد و اجازه میدهد موتور استراحت  بیشتری کند و مصرف برق پایین بیاید. اگر احساس گرمای بیش از حد داشتید میتوانید  درجه را پایین تر روی 26 – 27 تنظیم کنید.

 

در بعضی از اسپیلت ها میتوان دما را تا 33 درجه نیز تنظیم نمود.

۴- بعد از تنظیم کنترل میبایست کنترل تنظیم شده را خاموش کرده و پس از خاموش کردن، اینک میتوانید کنترل را جلوی دستگاه اسپیلت گرفته و اسپیلت خود را روشن کنید.

نکته ی قابل توجه این است که اسپیلت همان لحظه شروع به زدن باد نمی کند و  اول موتور بیرونی روشن میشود و لوله ها را داغ می کند و بعد پنل داخلی شروع به وزیدن بادگرم می کند.

زمان تقریبی تا وزیدن باد گرم حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه میباشد.