چه کار کنیم که مبدل پکیج جرم کمتری بگیرد؟

به طور کلی برای جلوگیری از جرم‌گرفتگی باید به نکات زیر توجه کرد:
اولین عامل در جرم‌گرفتگی سختی آب منطقه است. هر چقدر املاح موجود در آب منطقه بیشتر باشد مبدل‌ها زودتر جرم می‌گیرند که برای این موضوع باید از سختی‌گیرهای مناسب استفاده نمود. انتخاب سختی‌گیر نیز باید توسط افراد متخصص صورت گیرد. به طور مثال در منطقه‌ای که سختی آب آن در حدود 400PPm است، اگر از سختی‌گیر مغناطیسی استفاده کنیم عمر جرم‌گیری طولانی خواهد شد؛ اما اگر در منطقه‌ای که سختی آب آن حدود 600PPm باشد استفاده از سختی‌گیر مغناطیسی نمی‌تواند زیاد مفید باشد.

دومین عامل که خیلی مهم است استفاده از دمای آب پایین‌تر است هر چقدر بتوانیم از دمای آب پایین‌تر در دستگاه استفاده نماییم (زیر 70 درجه سانتیگراد) جرم‌گیری مبدل‌ها کمتر خواهد بود .

نکته: اصولا استفاده از دمای بالای 65 الی 70 درجه در هیج‌جا توصیه نمی‌شود. در جاهایی که مجبور به استفاده از دماهای بالا هستیم معمولا تعداد رادیاتورها یا سیستم گرمایشی انتخاب شده مناسب نیست و با ظرفیت پایین‌تری انتخاب‌شده، لذا احساس می‎کنیم که باید از دمای بالاتر استفاده کنیم تا تبادل انرژی بیشتر شود و بتوانیم فضا را گرم کنیم. در این حالت هم انرژی بیشتری مصرف می‌کنیم (گاز بیشتری مصرف می‌شود) هم دستگاه زودتر دچار جرم‌گرفتگی می‏‎شود و هم عمر مفید دستگاه پایین می‌آید.