سپتیک تانک پلی اتیلن عدسی محدب

سپتیک تانک فاضلاب همانگونه که در بخش های مختلف سایت به آن اشاره شد یکی از مهمترین ملزومات جهت تصفیه فاضلاب پساب انسانی ، بهداشتی ، صنعتی و … می باشد. سپتیک تانک فاضلاب بواسطه طراحی خاصی که دارد می تواند فاضلاب را در حالت استاندارد تا 50درصد آلودگی اولیه تصفیه نماید.

همانگونه که در بخش سپتیک تانک پلی اتیلن به آن اشاره شد یکی از بهترین نوع سپتیک تانک فاضلاب ، سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره و نه سپتیک تانک پلی اتیلن دولایه می باشد.

سپتیک تانک پلی اتیلن با عدسی محدب

سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره دارای بدنه مقاوم در برابر خاک بدون سازه محافظ می باشد. یکی از نقاط ضعف سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره با عدسی صاف وقتی زیر زمین قرار می گیرد، وجود نیروی گشتاوری سطح اول در عدسی های سپتیک تانک پلی اتیلن می باشد.

لذا می بایست فکری اندیشید تا میزان سطح تماس عدسی با بدنه سپتیک تانک پلی اتیلن را بالا برد و همچنین مقاومت مکانیکی عدسی را بیشتر نمود تا سپتیک تانک پلی اتیلن در مقابل بارهای مرده مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. در حقیقت می بایست سپتیک تانک پلی اتیلن توانایی تحمل تمامی بارهای مرده و تنشهای ایجاد شده را داشته باشد تا بتوان براحتی آنرا درون خاک قرار داد و نگران اینکه در آینده این سپتیک تانک از عدسی یا بدنه دچار آسیب گشته و کلی هزینه به پیمانکار و یا کارفرما تحمیل نماید ، نبود .

در این راستا شرکت نشاگستر اقدام به تولید سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره با عدسی محدب نموده است که این موضوع در سال 96 قطعا بازار تولید سپتیک تانک پلی اتیلن را دگرگون خواهد نمود.

سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره با عدسی محدب که ذیلا شمایل آن به تصویر کشیده خواهد شد دارای ضخامت عدسی برابر ضخامت بدنه سپتیک تانک پلی اتیلن خواهد بود چرا که عدسی از خود بدنه سپتیک تانک پلی اتیلن برش خورده و به انتهای آن جوش اکستروژن خواهد شد.

ضخامت بدنه سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره نشاگستر حداقل 8 سانتیمتر می باشد لذا ضخامت عدسی سپتیک تانک پلی اتیلن با عدسی محدب نیز 8 سانتی متر خواهد بود.

مزایای سپتیک تانک پلی اتیلن عدسی محدب

سپتیک تانک پلی اتیلن عدسی محدب در اولین نگاه خود گویای استحکام بیشتر بواسطه طراحی خاص آن می باشد  :


اولین مزیت سپتیک تانک پلی اتیلن عدسی محدب تقویت میزان اتصال بدنه سپتیک تانک با عدسی محدب معادل 1.7 برابر سپتیک تانک پلی اتیلن با عدسی صاف می باشد . این به این مفهوم خواهد بود که بدنه و عدسی سپتیک تانک بدلیل نوع طراحی خاص هر دارای مقاومت مکانیکی یکسان تری نسبت به حالت صاف می باشند و این موضوع قطعا به عدم ایجاد مشکل در صورت بروز تنش در بدنه کمک شایانی خواهد نمود .

دومین مزیت سپتیک تانک پلی اتیلن عدسی محدب عدم وجود نیروی گشتاوری سطح اول در این دستگاه می باشد که این موضوع نیز به بالاتر رفتن مقاومت سپتیک تانک پلی اتیلن کمک شایانی میکنه .

سومین مزیت این نوع سپتیک تانک یک دست بودن جنس بدنه و عدسی سپتیک تانک پلی اتیلن و در حقیقت یکپارچگی سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره با عدسی محدب نسبت به عدسی صاف خواهد بود.

در آزمایشی که در شهر اهواز انجام شد یک دستگاه سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره با گرید 100 و عدسی صاف به ظرفیت 60 متر مکعب با یک دستگاه سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره با عدسی محدب یا همه ظرفیت در مقابل نور خورشید قرار گرفت و بعد رسیدن به دمای حدودا 60 درجه سانتیگراد بلافاصله آب سرد داخل سپتیک تانک ریخته شد . نتیجه این شد که سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره با عدسی محدب هیچ گونه دفرمگی در عدسی آن مشاهده نشد ولی سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره با عدسی صاف در قسمت میانی عدسی دفرمه گردید. لذا ما به همه مشاورین و پیمانکاران یا کارفرمایانی که در مناطق گرمسیر همچون عسلویه ، اهواز ، بوشهر ، سیستان و بلوچستان و … قصد استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن را دارند پیشنهاد می نمائیم حتما از سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره با عدسی محدب استفاده نمایند.

قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن عدسی محدب

جهت تعیین قیمت سپتیک تانک با عدسی محدب باید ابتدا ظرفیت سپتیک تانک پلی اتیلن و میزان خاکی که باید مخزن زیر آن قرار گیرد، مشخص شود .

محدوه قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن با عدسی محدب حدودا 20 تا 25 درصد بالاتر از قیمت سپتیک تانک پلی اتیلن با عدسی دوجداره ولی صاف می باشد چرا که این نوع سپتیک تانک بار مرده بیشتری را تحمل میکند.

با عنایت به نحوه توزیع بار مرده در عدسی محدب و استحکام بالای بدنه این نوع سپتیک تانک می توان توجیه نمود که شرکت هایی که سپتیک تانک پلی اتیلن دوجداره با عدسی محدب استفاده می نمایند قاعدتا ریسک ایجاد تنش در سپتیک تانک و خاک مجاور را کاملا به صفر می رسانند

دانلود رایگان این مقاله با نسخه pdf

دریافت
عنوان: سپتیک تانک پلی اتیلن با عدسی محدب
حجم: 475 کیلوبایت