راهنمای خرید کولر گازی
بی تی یو BTU چیست؟
راهنمای خرید کولر گازی



British Thermal Unit : واحد اندازه گیری انرژی گرمایی در تاسیسات برودتی و حرارتی می باشد. در تعریف هر BTU میزان گرمایی است که دمای یک پوند آب را در فشار یک اتمسفر یک درجه از 60 درحه فارنهایت به 61 درجه فارنهایت برساند.

موتور برخی کولر های گازی برای مناطق جغرافیایی ساخته شده اند .مثلا برخی از آنها ویزه مناطق گرم ومرطوب هستند که قیمت بالا تری دارند، مانند کولر های گازی با کمپرسور پیستونی تروپیکال. اگر شما در جایی مثل مشهد زندگی می کنید نیازی به این گونه کولر ها ندارید .پس قبل از خرید، نوع استفاده را تعیین کنید تا دچار ضرر نشوید.

برق مصرفی کولر گازی های پنجره ای 2 برابر کولر گازی های اسپلیت است. اگر با حوصله و تحقیق کولر گازی را انتخاب کنید - حتی اگر کمی گران تر باشد که رده برق مصرفی آن A باشد، در طول چند سال این مبلغ از پرداخت قبض جبران خواهد شد.

حالا نوبت خرید کولر گازی است. کوتاه ترین، بهترین و معمول ترین روش خرید کولر گازی پس از مشاوره و جمع آوری اطلاعات و تصمیم گیری نهایی به صورت تلفنی است. فقط کافی است اطلاعات لازم، شامل متراژ محل، تعداد پنجره، ساعات استفاده از کولر گازی و تعداد نفرات ساکن در محیط و ... را به کار شناسان فروش اعلام کنید. بقیه کارها به صورت خودکار انجام می گیرد.

چه به بازار بروید و چه تلفنی کولر گازی مورد نظر را تهیه کنید، حتما باید به یک سری از نکات توجه داشته باشید، بدانید که امضا کردن فرم تحویل کولر گازی پس از نصب، یعنی تایید صحت نصب وسلامت کولر گازی پس هر کاری لازم است تا پیش از امضای برگه انجام دهید.

کولر های گازی که به صورت قاچاق وارد شده اند، سریال ساخت دستگاه با تیغ از روی کارتون بریده شده ویا مخدوش است و فاقد گارانتی هستند. البته که کمی ارزان تر اند ولی خرید آنها یعنی ریختن پول در جوی آب ! پس کولر گازی بدون ضمانت نامه نخرید.

متاسفانه در ایران داشتن ضمانت نامه برای کالا اجباری نیست و فقط مزیت یک کالا محسوب می شود. این مسئله باعث می شود گاهی مندرجات بعضی از ضمانت نامه ها آن قدر دو پهلو وگنگ باشد که مصرف کننده به کمترین حقوق خود برسد، پس اطلاع از مندرجات ضمانت نامه شرکت ها از ضررهای احتمالی جلوگیری خواهد کرد.

قیمت کولر گازی های گازی اعلام شده از سوی شرکت های داخلی یا خا رجی، به قیمت درب کارخانه، عمده فروش ومصرف کننده تقسیم می شود، همچنین در فصول مختلف سال قیمت ها تغییر می کنند .بهترین کار پرسیدن دقیق قیمت کولر گازی است.

مواظب هزینه های پنهان بعد از خرید کولرگازی باشید. نصب اکثر کولر گازی ها رایگان است ولی هزینه هایی مانند لوله،آهنگری و ... برعهده خریدار است .همچنین گاهی از مواقع قیمت قطعات یدک و دستمزد خدمات بعد از فروش شرکت ها، از خود کولر گازی خریداری شده بیشتر است.

تعداد مراکز نصب سرویس خدمات بعد از فروش شرکت های وارد کننده و تولید کننده کولر گازی مزیتی است نسبت به رقبا.


راهنمای خرید کولر گازی آشنایی

راهنمای خرید کولر گازی انواع کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی نکات مهم

راهنمای خرید کولر گازی بی تی یو BTU چیست

راهنمای خرید کولر گازی خدمات پس از فروش

راهنمای خرید کولر گازی ضمانت نامه و گارانتی

راهنمای خرید کولر گازی توصیه هایی برای استفاده صحیح کولر گازی



مجموعه مطالب مربوط به کولرگازی