شلنگ ها در سیستم تهویه مطبوع خودرو وظیفه ایجاد ارتباط بین اجزاء مختلف سیستم را بر عهده دارد. بهگونهای که اجزاء سیستم بتوانند در تمام شرایط کاری، بهخوبی انجاموظیفه کنند.
این شلنگ ها به دلیل شرایط کاری خاص بایستی مطابق با استانداردهای بینالمللی نظیر SAE(انجمن خودروسازان امریکا) ساخته میشوند.
لایه داخلی شلنگ که از نفوذ مبرد جلوگیری میکند و ثبات فیزیکی و شیمیایی بسیار خوبی در دامنه -۳۰°C تا ۱۲۰°C دارد.
قسمت میانی شلنگ که از یک سری الیاف بافتهشده منسوج تشکیلشده است تا باعث افزایش مقاومت شلنگ در فشارهایی بالاتر از ۱۷۵ atm شود.
لایه بیرونی که از موادی با مقاومت بالا در برابر عدم نفوذ رطوبت ساختهشده است.
اتصالاتی که در اجزاء مختلف شلنگ ها بکار میروند متناسب با نحو اتصالات اجزای شلنگ به سایر قطعات سیستم کولر خودرو، انتخاب میشوند.
که بر همین اصل مهمترین انواع آن، فیتینگهای اتصال سریع (QUICK CONNECTION) و فیتینگهای اورینگ دار (o-ring fitting) میباشند.
این اصل مهم را همواره باید در نظر گرفت که اتصالات میبایست بهراحتی و بهسرعت قابل وصل باشند و در عین حال آب بندی خود را در تمام شرایط کاری حفظ کنند.
کولرگازی خودرو
اجزا کولرگازی خودرو فن الکتریکی
اجزای کولر گازی خودرو اواپراتورFan
اجزای کولر گازی خودرو کندانسور (رادیاتور کولر)
اجزای کولر گازی خودرو رسیوردرایر
اجزا کولرگازی خودرو شیر انبساط
اجزا کولرگازی خودرو کلید کنترل فشار(مانوستات)
چگونگی عیب یابی سیستم خنک کننده کولرگازی خودرو