زمانی که درجه آب افزایش دمای بیش از حد موتور اتومبیل را نشان میدهد.
عیوب احتمالی:
1- پایین بودن سطح مایع خنک کننده: در این شرایط اولین اقدام کنترل کردن سطح مایع خنک کننده در مخزن مخصوصی است که در کنار رادیاتور تعبیه شده، توجه داشته باشید که در هنگام گرم بودن موتور از باز کردن درب رادیاتور خودداری کنید. این مشکل میتواند با سوراخ بودن رادیاتور یا شلنگها و یا خرابی درب رادیاتور ایجاد شود. (گام اول)
2-خرابی فنها: ممکن است فنهای خنک کننده به هر دلیلی از جمله قطعی در سیم یا بروز مشکل در سیم پیچهای آنها روشن نمیشوند یا به اندازه کافی دور نمیگیرند. (گام دوم)
3-خرابی ترموستات: ممکن است ترموستات اتومبیل پس از مدت طولانی کارکرد ضعیف شده و همانند روز اول توانایی باز و بسته کردن مسیر آب را نداشته باشد در این صورت با بسته ماندن و باز نشدن به موقع مانع گردش آب و فرآیند خنک سازی میشود. (گام سوم)
4-خرابی فشنگی (سنسور دمای آب): خرابی و یا ایجاد قطعی در سنسور دمای آب یا فشنگی میتواند فرمان صحیح و لازم را برای فنها صادر نکرده و در نتیجه باعث افزایش بیرویه دمای مایع خنک کننده شود. (گام چهارم)
5-عملکرد ضعیف واتر پمپ: واتر پمپها بعد از مدتی کارکرد ممکن است عملکرد اولیه خود را از دست بدهند علاوه بر این شل بودن یا خرابی تسمه نیز میتواند باعث عدم چرخش کافی پروانه واتر پمپ شده و سبب بروز مشکل در گردش صحیح آب شود. (گام پنجم)
6-خرابی فشنگی مربوط به آمپر آب: در برخی موارد خرابی فشنگی مربوط به آمپر دمای آب میتواند اطلاعات غلط را در اختیار راننده قرار دهد، ولی در عمل افزایش دمایی مشاهده نشود. (گام ششم)
7-ضعیف بودن اتصال بدنه: در قسمتهای مختلف بدنه تمامی خودروها اتصالاتی بنام اتصال بدنه تعبیه شده که این اتصالات به قطب منفی باتری خودرو متصل هستند. در بسیاری از موارد مشاهده شده ایجاد رسوب و سولفات در این اتصالات موجب ضعیف شدن آنها میشود و یکی از مشکلاتی که ضعیف شدن این اتصالات ایجاد میکنند ایجاد خطا در دمای آب مایع خنک کننده یا اختلال در کار فنهاست. (گام هفتم)
8-خرابی موتور اتومبیل: خرابی واشر سرسیلندر اتومبیل یا تاب برداشتن سرسیلندر میتواند باعث ورود آب به داخل سیلندرها شود که این آب ورودی در پروسه احتراق بخار میشود و از طریق اگزوز خودرو خارج میگردد. بنابراین مهمترین نشانه بروز این مشکل ورود بخار آب و رطوبت قابل احساس توسط دست انسان در گاز خروجی از اگزوز است.(گام نهایی)
رابطه کولر خودرو و سلامت انسان ها
هشدار! به محض سوار شدن به ماشین کولر را روشن نکنید
با توجه به تحقیقات بعمل آمده ، داشبورد خودرو،صندلی،جعبه کولر و در واقع همه اشیا خودرو از پلاستیک ساخته شده است که در محیط در بسته ماده ای بنام بنزن،سمی که موجب سرطان می شود را از خود ساطع می کنند.
افرادی که در اتومبیل خود کولر دارند جهت حفظ سلامتی در هنگام سوار شدن به ماشین قبل از روشن کردن کولر ماشین باید پنجره ها را پایین بکشند تا هوای گرم داخل از ماشین خارج شود حتما می پرسید چرا؟
تعجبی ندارد که این روزها مردم بیشتر از قبل به سرطان مبتلا می شوند و جان خود را از دست می دهند.این سوال پیش می آید چرا؟ اجازه دهید یکی از مواردی که موجب سرطان می شود را خدمت شما توضیح دهم.
اولین و آخرین جایی که مردم هر روز به آن قدم می گذارند و یا آن را ترک می کنند اتومبیل های خود می باشد.لطفا به محض سوار شدن به ماشین کولر را روشن نکنید.در ابتدا پنجره های ماشین را پایین کشیده و بعد از چند دقیقه کولر ماشین خود را روشن کنید.
با توجه به تحقیقات بعمل آمده ، داشبورد خودرو،صندلی،جعبه کولر و در واقع همه اشیا خودرو از پلاستیک ساخته شده است که در محیط در بسته ماده ای بنام بنزن،سمی که موجب سرطان می شود را از خود ساتع می کنند.
شکی نیست که همگان این بو را در هنگام باز کردن درب ماشین استشمام کرده اند.
ماده بنزن علاوه بر ایجاد سرطان موجب مسموم کردن استخوان های شما هم می شود که باعث کم خونی و کاهش گلبولهای سفید خون می شود.قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این ماده موجب سرطان خون و خطر برخی سرطان های دیگر را نیز افزایش می دهد.همچنین می تواند موجب سقط جنین در زنان باردار شود.
سطح بنزن قابل قبول در داخل خانه برابر با 50 میلی گرم در هر 09/0 متر مربع است.
یک اتومبیل پارک شده در داخل خانه، با پنجره های بسته شامل 400 تا 800 میلی گرم بنزن یعنی 8 برابر سطح قابل قبول است.
اگر خارج از منزل خودروی خود را در آفتاب با دمای بالای 16 درجه سانتیگراد پارک کنید، سطح بنزن بین 2000 تا 4000 میلی گرم ، یعنی 40 برابر سطح قابل قبول است.
کولرگازی خودرو
اجزا کولرگازی خودرو فن الکتریکی
اجزای کولر گازی خودرو اواپراتورFan
اجزای کولر گازی خودرو کندانسور (رادیاتور کولر)
اجزای کولر گازی خودرو رسیوردرایر
اجزا کولرگازی خودرو شیر انبساط
اجزا کولرگازی خودرو کلید کنترل فشار(مانوستات)
چگونگی عیب یابی سیستم خنک کننده کولرگازی خودرو