اجزا کولرگازی خودرو کلید کنترل فشار(مانوستات)

کلید کنترل فشار(مانوستات)


کلید کنترل فشار که معمولاً آن را مانوستات(MANOSTAT) می‌نامند، دارای دو وظیفه مهم می‌باشد. اول محافظت از اجزاء سیستم در برابر خرابی‌های ناشی از تغییرات فشار و دوم کنترل تغییرات فشار کندانسور. این سوییچ به سه نوع اصلی تقسیم می‌شود:




الف-کلید کنترل فشار پایین

ب-کلید کنترل فشار بالا

پ-کلید کنترل فشار سه مرحله

الف–این کلید معمولاً روی رسیورـ درایر و در قسمت بالایی آن که اتصالات ورودی و خروجی قرار دارند نصب شده و مجهز به دو ترمینال است که از یک طرف به کلاچ برقی و از طرف دیگر به ترموستات وصل می‌شود.

نحوه کارکرد کلید فشار پایین بسیار ساده است. در داخل این کلید یک سیلندر یا یک دیافراگم قرار دارد که در صورت حس کردن فشاری کمتر از مقدار تنظیم‌شده، مدار الکتریکی را قطع می‌کند. باید توجه داشت که در صورت کاهش فشار براثر وجود نشت در سیستم، کمپرسور توسط این کنترل از مدار خارج می‌شود تا از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری به عمل آید.

کلید فشاری که به این صورت عمل می‌کند، عموماً از نوع معمولاً بسته (normally closed) می‌باشد.

ب–این کلید در اغلب مواقع روی رسیورـ درایر نصب می‌شود و دقیقاً عکس کلید فشار پایین عمل می‌کند. اما همانند کلید فشار پایین در مدار الکتریکی قرار می‌گیرد. در حقیقت کلید فشار بالا، مدار الکتریکی مرتبط با خود را در صورتی که فشار اعمال شده روی سیلندر و یا دیافراگم آن، بیشتر از مقدار تنظیم‌شده روی فنر (معمولاً ۲۷ bar تا ۳۲ bar) باشد قطع می‌کند. بدین ترتیب اگر فشار سیستم افزایش پیدا کند کارکرد کمپرسور متوقف شده و از صدمه دیدن کمپرسور و یا ترکیدن شلنگ‌ها و یا سایر اجزاء جلوگیری به عمل می‌آید. کلید کنترل فشار بالا نیز از نوع معمولاً بسته (normally closed) می‌باشد.

پ–در خودروهایی که در آن‌ها از فن الکتریکی برای خنک کردن موتور استفاده می‌شد و یا در حالت‌هایی که جریان هوای عبوری از کندانسور زیاد است از این کلید فشار استفاده می‌کنند.

این نوع کلید فشار نیز بر روی مسیر ولوله گاز فشار بالا نصب می‌شود و به همان صورت که قبلاً گفته شد عمل می‌کند و دارای چهار ترمینال برقی می‌باشند.

وظایف یک کلید فشار سه وضعیتی عبارت است از:

ـ کنترل فشار پایین

ـ کنترل فشار بالا

کنترل کارکرد فن الکتریکی کندانسور

عملکرد دو مورد اول به همان صورت می‌باشد.

سومین خصوصیت این کلید باعث می‌شود که فن کندانسور تنها در مواقع نیاز و زمانی که شرایط سیستم ایجاب می‌کند وارد مدار شود. کنترل فن الکتریکی توسط دو سطح فشار تنظیم‌شده انجام می‌شود. زمانی که فشار رانش به سطحی بالاتر از فشار ماکزیمم رسید فن الکتریکی وارد مدار شده و یا فن در دور دوم شروع به کار می‌کند (در صورتی که فن دو دور باشد) و پس از آنکه فشار از به مقدار تنظیم شده رسید، فن کندانسور از مدار خارج می‌شود. کارکرد پیوسته فن الکتریکی سبب افزایش توان مصرفی، صدا و کاهش طول عمر فن می‌شود. مقادیر تنظیم شده روی کلید فشار سه‌حالته که بستگی به وظیفه این قطعه دارد به ترتیب عبارت است از:

کلید فشار پایین در فشار ۲٫۵ bar مدار کلاچ کمپرسور را قطع می‌کند.

کلید فشار بالا در فشار ۲۷ bar تا ۳۲ bar مدار کلاچ کمپرسور را قطع می‌کند.

فن الکتریکی کندانسور حدوداً در فشار ۱۶ bar وارد مدار شده و در ۱۲ bar از مدار خارج می‌شود.


کلید کنترل فشار مانوستات



کولرگازی خودرو

اجزا کولرگازی خودرو فن الکتریکی


اجزای کولر گازی خودرو اواپراتورFan


اجزای کولر گازی خودرو کمپرسور


اجزای کولر گازی خودرو کندانسور (رادیاتور کولر)


اجزای کولر گازی خودرو رسیوردرایر


اجزا کولرگازی خودرو شیر انبساط


اجزا کولرگازی خودرو سیم کشی


اجزا کولرگازی خودرو کلید کنترل فشار(مانوستات)


اجزا کولرگازی خودرو شلنگ


اجزا کولرگازی خودرو سوئیچ A/C


اجزا کولرگازی خودرو گاز کولر


چگونگی عیب یابی سیستم خنک کننده کولرگازی خودرو




  • ۰ پسندیدم
  • ۰ نظر
  • علیرضا حدادی
تعمیرپکیج تهران1 تعمیرپکیج تهران تعمیرپکیج تهران1 تعمیرکار شبانه روزی جنرال گلد اشکان تهویه  عیب یابی پکیج تبلیغات در اشکان تهویه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
باسلام
علیرضا حدادی هستم
این وبلاگ درابتدای شهریورسال94 باهدف ارایه جزوات و مقالات ونرم افزارهای کاربردی صنعت ساختمان ، تاسیسات وسیستم های تهویه مطبوع راه اندازی گردید

(دوستان ارجمند)
جواب تمام سوالات شما دراین سایت موجود است
فقط کافی است کمی وقت بگذارید و باجستجو در بین موضوعات و کلمات کلیدی به جواب مورد نظرتون برسید
به سوالات عیب یابی در تلگرام و بصورت تلفنی پاسخ داده نخواهد شد
لطفا سوالات خود را در سایت در قسمت جستجوی کلمات کلیدی و یا موضوعات سایت جستجو نمایید
کلمات کلیدی
پکیج پکیج شوفاژ دیواری پکیج دیواری عیب یابی پکیج پکیج ایران رادیاتور نرم افزار آموزشی پکیج شوفاژ دیواری نسخه اندروید پکیج بوتان کولر گازی پکیج شوفاژ دیواری بوش پکیج باکسی ایتالیا پکیج گلدیران پکیج فرولی عیب یابی پکیج بوتان عیب یابی پکیج ایران رادیاتور پکیج لورچ پکیج شوفاژ دیواری اخگر پکیج ایمرگاز کولرگازی کم مصرف کولر گازی اسپلیت دیواری جزوه PDF جزوه کولر گازی اسپیلت کولر گازی اینورتر جزوه آموزشی عیب یابی کولر گازی دانلود رایگان جزوه کد خطای پکیج عیب یابی کولر گازی اسپلیت جزوه آموزش کدخطای کولر گازی ارور کولر گازی عیب یابی پیکج فرولی کولر گازی پرتابل مهندسان عیب یابی پکیج گرم ایران ارور پکیج نرم افزار رایگان تعمیر کولر گازی جزوه رایگان تعمیر کولر گازی کولرگازی سامسونگ جزوه کولرگازیpdf دانلود کولر گازی پنجره ای جزوه عیب یابی مهندسان تاسیسات جزوه پکیج تعمیر پکیج عیوب مهم در کولر گازی کمپرسور فیلم آموزشی عیب یابی پکیج آریستون
پیوندهای روزانه